Hej. Det är jag som är Maramina och jag är

…ingen ängel. Men däremot så försöker jag leva efter de regler som finns. Jag försöker intala mig själv att jag lever som jag lär, dvs finns det regler som jag inte gillar så försöker jag antingen få dom ändrade eller så följer jag dom, oavsett vad jag egentligen tycker. Den senaste tiden har jag just reflekterat över att så inte är fallet för flertalet. Eller i varje fall för många. Passar inte reglerna så skiter man i dom helt enkelt. Är det avspärrning? Då tar man dig innanför om det är något som lockar där inne. 

Som idag på E’s simskola. Delar av simhallen var avstängd och avspärrad med band. Folk gick helt sonika över och under bandet för att få sitta i simhallen medan deras telningar hade lektion. Trots avspärrningen. Trots tydlig information i de bekräftelsemail som skickades ut för terminen. Eller som på ett annat ställe hade en trappa blockerats med lådor så att ingen skulle gå upp för trappan. Folk tog helt enkelt och flyttade på lådorna och när de väl var igenom så lades lådorna tillbaka. 

Eller som när jag skulle handla idag. 

Har man en sådan rädsla för att någon ska komma och repa lacken att man tvunget måste parkera på parkeringsplatser, ja, då ska man kanske inte parkera sin bil över huvudtaget på en allmän parkering?! Eller var bilföraren väldigt dålig på att parkera? Då kanske personen ifråga inte är lämpad stt köra bil heller.

Kommentera

