En veckas vistelse på Rhodos börjar närma sig sitt slut och som vanligt känns det som om en vecka är någon dag för kort. Vi har haft fantastiskt väder (med undantag av en regnig förmiddag som snabbt gick över till solig medelhavs-maj-värme-och-sol), ätit god mat och bara allmänt haft det gott. Visst, vädret har tydligen varit rätt ok även hemma, men här har vi verkligen kopplat bort allt vad jobb heter, vilket är svårt att göra helt lediga dagar hemma, och istället bara rått om varandra. Underbart! Och välbehövligt! 



Imorgon bär det åter hem igen. 
Några saker som jag noterat under denna vecka: 

  1. Jag behöver verkligen gå ner i vikt. Jag har alldeles för många kilon som inte är hälsosamma för mig! Samtidigt så förvånad jag över hur få det är som inte bär på trivselkilon utan är mer eller mindre mulliga
  2. Jag förstår inte varför man har ett fönster ut från toa/badrum till ett annat rum. Idé med det? Och framförallt inte in till ett sovrum! Det spelar ingen roll hur mycket mörkläggningsgardiner man har ut från rummet om persiennerna släpper igenom (oavsett hur de är vinklade) igenom en massa ljus
  3. Lillasyster är en riktig partypingla…
  4. Jag gillar grekland! Hade gärna stannat ett tag till!
Kommentera

