A är på skidresa med sitt jobb och jag är själv med barnen. Imorgon kommer mamma. Jag misstänker att det inte kommer att ske så jättemånga gånger till med tanke på hur hon numera mår. Det kommer bli så skönt när hon väl flyttar in på serviceboendet! Hennes nuvarande lägenhet ligger ute till försäljning. Nu är det bara till att hoppas det blir budgivning på den.

Mina känslor rörande barn har ändrats något på senare tid. Visst finns längtan där på ett vis, men främst handlar mina känslor om hur fel det känns att låta de tre fina embryon vi har i frysen gå till spillo. Borde inte även de få en chans? För mig känns de på något sätt som liv. Konstigt nog med tanke på att jag tycker att den abortlagstiftning vi har är bra. Men det handlar ju om den fria viljan? Viljan att göra det man själv anser vara bäst? Samtidigt så inser jag ju att det vore en otjänst gentemot såväl mig själv, A och de två vi har redan. Samtidigt så kunde jag inte låta bli att gå in och kolla hur mycket det skulle kosta med att föra in en av våra eskimåer när jag såg på Benify att mitt jobb erbjöd bruttolöneavdrag på Nordic IVF där de finns förvarade just nu. Trots att vi inte kommer att göra något med dom annat än skänka till forskning. För tre barn gör ju allt så mycket mer omständigt. Bil, bostad, resor. Att börja om med vaknätter, blöjor etc. Nej, även om det är med en viss sorg jag ser mina två bli större så känner jag en glädje och lättnad över det också.  Så även om det inte är aktuellt för mig att att använda den möjligheten så inser jag än en gång  vilken bra arbetsgivare jag har hamnat hos! 

Istället för ytterligare graviditetsförsök och kanske till och med börja om från början med bebis så funderar jag på att börja plugga deltid på distans. Förnuftet säger att jag inte skulle klara av det, samtidigt som jag känner ett sug i att vidareutvecklas, bli bättre på det jag gör, både i teorin men även praktiskt. Så jag har sökt några intressanta kurser, sedan återstår det att se om jag kommer in och därefter om jag tackar ja, eller ej och hur jag då löser det rent praktiskt. Kanske att jag fortsätter jobba heltid och så pluggar utöver det, eller så ber jag om att få gå ner i tid. 

Kommentera

