Positiv känsla 

Hela den här veckan har jag fortsatt att må bra, trots förkylningen som varit rätt rejäl. Men det är som om all mentala energi som länge varit borta nu har kommit tillbaka. Hormoner? Kopplat till förra veckans händelser på jobb och med mamma som fick det att kännas som om blytyngder lättade från mina axlar? Jag vet inte. Jag kommer i vilket fall ta och åka till vårdcentralen nästa vecka och ta det där provet för att se vad trombocyterna ligger på för värden. 

Hade avstämningsmöte med min chef idag. Efteråt gick jag därifrån med lätta steg. Fick höra att de är väldigt nöjda med mig. Jag har nöjda kunder, mina kollegor gillar mig. Flera hade tydligen sagt till honom att jag sprider sådan lugn runtomkring mig. En av personerna som tydligen hade sagt så blev jag lite förvånad över. Det kändes inte som om denne skulle tänka i dom banorna, men tydligen! Eller så hade den där personen på mitt förra jobb som sa till mig att jag inte skulle lita på någon så länge det var något positivt, rätt. Men jag väljer att lyssna på det positiva och ta till mig det. När jag får till mig något negativt så funderar jag på det, funderar på om det är något som jag behöver ta till mig eller inte. Om inte så går jag vidare. Om, ja, då försöker jag lära mig och utvecklas till det bättre 

Jag mår bra nu. Just nu mår jag verkligen jättebra! Jag ser hopp, jag känner tro och jag anar vilja hos mig. Men bäst av allt, jag håller på att hitta mig själv igen! 

Kommentera

