Tips på bröllopspresent???

Vi ska på bröllop/dop nästa vecka. Jag har panik, vad ska vi ge brudparet? Det är min systerson som gifter sig. Vi står numera inte så nära varandra längre. Tyvärr. Så jag vet inte riktigt brudparets smak eller tycke. Jag har frågat vad de önskar sig och har fått som svar ”pengar till bröllopsresan”. Resan har de redan bokat. 

Det är bara det att jag verkligen avskyr att ge pengar i present! Finns det någon som kan komma med tips och förslag? Vi skulle kunna ge lite pengar i kombination med en present men bara pengar känns så fantasilöst. Tråkigt. 

Jag har googlat och jag har googlat och jag har googlat utan att hitta något riktigt bra. Vin som fungerar att lagra eller champagne vore kanske en bra idé om det inte vore så att de inte dricker alkohol… Så vinglas känns inte så aktuellt. 

Jag har funderat på någon låda/korg med bra/romantiskt innehåll men inte riktigt lyckats komma fram till vad som ska ligga i den i så fall. 

Jag skulle kunna åka in till Göteborg i helgen och kolla, men just nu ligger jag däckad av den förkylning som A och E fick förra helgen, så frågan är om jag lyckas piggna till så pass till helgen? Och skulle jag piggna till, vart skulle jag kunna gå? 

Kommentera

