Sjuk men nöjd. Nästan till fullo

Än en gång är jag på hotell i min barndomsstad. Denna gången har de andra hållt sig friska, men däremot har jag blivit förkyld och eventuellt febrig, så jag har inte orkat vara social överhuvudtaget. Så det har varit några väldigt lugna kvällar på mitt hotellrum och så försök till en massa sömn. Fast det där med sömnen har jag inte lyckats med så värst bra. Inatt sov jag som en kratta, täppt näsa, torr hals, hosta… Utbildningen den här gången känns i allmänhet sådär. Förra veckas utbildningar var rätt ok. Den här i barndomsstaden fick jag överlag rätt bra resultat i kursutvärderingen som deltagarna fyllde i. Jag tror inte resultatet blir riktigt lika bra denna gång… Mem jag får försöka tänka bort det, skylla på förkylningen och istället fokusera på utvärderingarna som jag fick på fredagens utbildning. 

”Mycket kunnig föredragshållare!”

”Rolig föreläsare!”

”Kunnig föreläsare som lyckades hålla mig alert i sju timmar i sträck en fredag”

Jag suger åt mig. Njuter. Och så kan jag inte låta bli att tänka 

”HA!”

Samtidigt som jag sträcker på ryggen och gör lång näsa åt min chef på Företaget och som med det hon sa till mig och det hon gjorde mot mig fick mig att brytas ner och förlora allt självförtroende. Nu är jag åter där jag varit. Kanske hade hon rätt. Kanske inte. Men i vilket fall, nu är jag åter den jag en gång var. Jag är kunnig. Jag är ambitiös. Jag är engagerad. Jag brinner för det jag gör. Jag tycker att det jag gör är kul. Och om jag någon gång har varit något annat i mitt jobb, ja, då måste det ha funnits en anledning till det. Och som chef borde hon ha funderat på orsaken till att det blev som det blev

Kommentera

