19 november 2016

Då kom min 40-årsdag. E och A gick upp och började smussla och jag låtsades sova vidare. Kanske gjorde jag det för bra för efter en stund så kom de tillbaka till sovrummet och kröp ner i säng igen. Jag slumrade om. När även Lillasyster vaknade så pratade vi alla lite och först efter det hämtade E sin present till mig. Eller var det kanske familjens? Det var ett armband från Guess som jag pekade ut i fredags när vi var på ett ”shopping mall”. Jättefint! Jag brukar inte ha så mycket smycken på mig men just denna är lite lagom diskret för att jag ska känna mig bekväm med den. 

Frukosten blev totalt kaotisk. Frukostrestaurangen var överfull och personalen hann inte med. Maten tog slut. Drycken tog slut. Och jag fick något i ögat så tårarna bara sprutade. Lillasyster var allmänt trött och bråkig. Roligt värre…

Dagens utflykt blev till ett ställe likt Wallmart som skulle ha rabatt på leksaker och lego. Visst blev det lite lego och någon leksak köpt men även lite skönhetsprodukter, som smink och hårgrejer som jag använder och som kostar betydligt mer hemma. Detta var det första jag köpt över huvudtaget till mig självunder den här resan, de andra har handlat desto mer.  Därefter blev det en tur till Disney Springs. Där blev det lunch, men inte så mycket mer. Jag blev mest trött på allt liv och stoj och höga volymer och allt folk. Allmänt så börjar jag känna mig rätt mätt på dyra Disneyaffärer, legobutiker och Star Wars-butiker. På kvällen gick på en lite dyrare restaurang och åt. 

De senaste dagarnas intensiva aktiviteter har börjat ta på alla våras krafter, men framförallt Lillasysters. Hon har varit trött och allmänt jobbig. Egentligen hade jag velat ta dagen som en lugnare dag med lite poolhäng, med möjlighet för både vuxna och barn att hinna landa lite, och få lite lugn och ro, men så blev det inte. Eller från början hade jag velat tillbringa dagen på The Magic Kingdom, men då det förväntades vara högsäsong där från och med idag pga deras lov (nästa vecka) då blev det inte så. Men trots det så har min födelsedag ändå varit helt ok. Imorgon blir det Legoland, på måndag blir det en lugnare dag (om än troligtvis inget poolhäng då  temperaturen tycks sjunka från 26-25 till 18-19 imorgon och på måndag). På tisdag åker vi tillbaka till Miami och på torsdag är det åter dags att stiga på planet för att åter åka hem. 

Kommentera

