Resande fot

Tiden flyger iväg och plötsligt har jag jobbat en hel månad som konsult. Den första förälskelsen har lagt sig men jag trivs ändå i det stora hela. Just jobbet som  konsult gillar jag verkligen, i alla fall den sortens konsult som jag är. Det jag inte tycker lika mycket om är att behöva åka på jobb runt Stockholm. Inte för att jag har något emot själva staden utan av ren princip. Vi har ju ett kontor i Stockholm och jag anser att de också borde kunna ta de jobb som ligger närmare Stockholm än Göteborg. De har ju ändå folk som jobbar med mitt område och som till och med har suttit längre tid hos kund med uppdrag inom området! 

Nu har det som sagt var blivit mycket resor. Förrförra veckan var det Stockholm två dagar. I förra veckan var det Alingsås, Jönköping och Södertälje. Alingsås är det ju möjligt att utan problem åka över dagen, liksom Jönköping, men när man dagen efter ska vara i Södertälje så betyder det en extra övernattning. Den dagen blev lång. 7 på morgonen stod jag på Centralstationen i Göteborg och hämtade ut den hyrbil som jag skulle ha över dagen. Efter en lång dag hos kund i  Jönköping fortsatte jag resan längs med E4:an med ett snabbstopp i Norrköping för att lämna av lite presenter till min äldsta systerson, hans sambo och deras lilla nyfödda dotter som bara var några dagar gammal. 💕💕💕💕💕 Jag gick aldrig in, men det var tillräckligt för att slås av den stolthet min fine systerson lyste av! 

Största äventyret stötte jag på i Södertälje. Resan hade tagit längre tid än beräknat. När jag skulle lämna bilen vid hyrfirman kom jag på att det kanske vore lämpligt att lämna mina väskor på hotellet. Sagt och gjort. Jag letade mig fram till hotellet. GPS:en hackade och jag åkte lite vilse, men tillslut kom jag fram, checkade in, lämnade mina väskor och satte mig återigen i bilen. Med en papperskarta. Mobilens batteri var nere på oroväckande låg 5% när jag åkte från hotellet. Än en gång åkte jag vilse men hittade rätt tillslut. Då jag skulle lämna bilen efter firmans öppettider så skulle jag lägga nyckeln i en säkerhetsbox. När jag stod och fyllde i det kuvert som bilnycklarna skulle läggas i kom jag på att jag hade glömt tanka. Och att min plånbok hade blivit kvar på hotellrummet. Så det var bara att åka tillbaka till hotellet. Och åka vilse. Igen. Ännu mer denna gång. Tillslut hittade jag rätt och kunde hämta plånboken, tanka bilen och lämna den vid firman. OCH gå tillbaka till hotellet, och det utan att gå vilse! Dessutom med 1% batteri kvar på mobilen 😊

Idag är jag återigen på resande fot. Idag på en ort som ligger ca 1-1,5 timmars bilresa från Stockholm, men  5:40 timmars tågresa från Göteborg. Imorgon är det kundbesök för att därefter åka till Stockholm för att få gå på utbildning. Egentligen skulle det varit två olika utbildningar på två dagar, men torsdagens blev som tur är inställd så på onsdag får jag åka hem igen. 

Nästa vecka ska jag gå på en endags utbildning i Linköping, så även då blir det en övernattning.  Om några veckor ska jag hålla i en utbildning hos en kund i Dalarna. Det är en bit bort… 

Det är lite jobbigt för familjen att jag är borta så mycket. Tack och lov att barnens farmor vill, och kan hjälpa till med hämtning av barnen! Annars skulle det bli väldigt jobbigt för A att få ihop det! 

När jag började som konsult så sa min chef att jag inte skulle bli orolig om jag inte skulle ha så hög beläggning de första månaderna. Jag inser att det inte blev något problem för mig. Jag har tillochmed börjat få tacka nej till jobb då jag börjar bli fullbelagd. 

Kommentera

