En undran

När jag avslutade min gamla tjänst i förra veckan så fick jag be om att få ett arbetsintyg, vilket för mig kändes konstigt. Dels så har jag varit på företaget i nästan tre år, dels så är det något som krävs av A-kassa och dylikt om man skulle bli arbetslös och därmed något som de allra flesta ber om att få när de lämnar ett företag, oavsett anledning till att de lämnar. Min chef tycktes bli förvånad över min begäran, men skrev upp det på en lapp. Nu återstår att se om jag får någon och i så fall vad det kommer att stå på den. Det återstår att se om det enbart kommer att vara just ett intyg eller om det är ett betyg med omdöme över det jag har gjort. Fast det är klart, min fd chef ansåg ju inte att jag hade gjort något under min tid på Företaget…

I vilket fall, det kändes konstigt att behöva be om det. Jag har haft ett antal tjänster innan och samtliga av dessa som har pågått en längre tid än två månader har jag fått ett betyg ifrån, och det helt utan att behöva be om det. 

Kommentera

