Trött. Har bakat idag. Imorgon bitti ska jag garnera de två tårtorna. Det är min avtackning imorgon och då tänkte jag bjuda på mina egengjorda tårtor. En björnbärsmoussetårta och en ”vanlig” hallontårta. Jag har aldrig testat att göra björnbärsmousse innan så den blir spännande… Även den andra blir lite spännande då jag har gjort en glutenfrivariant, vilket jag heller aldrig har gjort innan. Jag hoppas komma ihåg att lägga in bilder, och recept imorgon. 

Idag anlände P-A, den person som för herrans många år sedan fick in mig på det specialområde som jag jobbar med idag. Han var min första chef inom ämnet. Vi har fortfarande än idag kontakt så när han skulle på utbildning här i Göteborg så frågade han om han fick sova hos oss, och det är klart han fick! Det känns dock lite konstigt, vi har ju ändå inte träffats på bortåt, kan det vara fyra år? I vilket fall, han kommer att vara här nu i tre nätter. 

Kommentera

