1,5-2

Så många dagars skillnad sägs det vara på tillfrisknande från halsfluss med antibiotika vs utan. Inte konstigt att jag verkligen funderade på om jag skulle ta det eller inte när jag fick det utskrivet igår. Men när jag tänkte ett steg längre och tog i beaktande att jag knappt kunde svälja och allvarligt funderade på det där med spottkopp för att kunna spotta ut överskottssaliv vid behov, istället för att svälja så valde jag att följa doktorns råd om att gå min kur. Trots att jag visste att det skulle innebära en mycket missnöjd mage den närmaste tiden. Idag känner jag mig ytterst tacksam för att jag valde antibiotika. Halsen känns idag som en normal hals med förkylningssymptom, dvs torrhet, lite klåda och allmänt lite småirriterat. Och jag kan svälja! Det i sin tur betyder att jag kan både dricka och äta och det i sin tur innebär att jag får i mig energi. Och energi är ju alltid lika välbehövligt! Så är det så att de värsta symptomen försvinner 1,5-2 dagar tidigare med antibiotika så var det klart värt det! Hade halsflussen varit mer lätthanterlig och jag hade i alla fall kunnat dricka hade jag nog valt att avvakta med kuren och hoppats på att kroppen kunde ordna det själv.
Idag har det varit full fart sedan morgonkvisten. Lillasyster vaknade tidigt och vägrade vara med A som då var vaken i och med att han skulle till jobbet. Så tillslut var jag nöjd med att jag i alla fall lyckades få henne att ligga i vår säng och kolla på Pippi på ipaden medan jag kunde fortsätta slumra en stund till.

Efter frukost och när barnen och jag var färdig klädda och håren var borstade, liksom tänderna, lyckades jag fånga kaninerna och lägga ner dom i transportburen för att därefter åka med dom till ett kaninpensionat. Tyvärr finns det, mig veterligen, ingen sådan i närheten, så det blev till att åka till Teddytassen som hade lovat att ta hand om de små liven medan vi är i Värmland. De ligger 30-40 minuters bilresa från oss. Sist vi lämnade bort dom på pensionat var jag inte helt nöjd. Det var svårt att få till en tid som det passade med hämtning och lämning och så fick vi aldrig tillbaka vår kaninmat. Dessutom var de inte på plats när vi skulle lämna trots att vi hade kommit överens om exakt tid. Och de svarade inte heller när jag försökte ringa dom. Men Teddytassen kändes betydligt bättre, även om även dom också brast till viss del i kommunikationen.

På vägen hem stannade vi till och hämtade några grepp för klättring som jag hade köpt på en lokal köp- och säljsajt. Klockan var vid det laget alltför mycket så för att barnen snabbt skulle få i sig lite mat blev det ett besök på Mc Donalds. Plus att vi gick en sväng in på Rusta (där jag ”råkade” köpa en matta och gardiner till E) och Lager 157 (varsin klänning till tjejerna som de kan ha på farmors 70-års kalas. 

Väl hemma var det dags att lägga Lillasyster för hennes middagssömn och nu borde jag börja städa, men jag fastnade här istället. Det är ju så lätt hänt…

Kommentera

