Idag hade vi ett planeringsmöte med avdelningen på jobbet. Jag kunde helt enkelt inte få till något engagemang eller intresse. Jag försökte hänga med i diskussionerna men det gick bara inte! Kanske var det den jobbiga natten som hade satt sina spår, även om jag inte kände mig så värst trött? Lillasyster hade sovit oroligt och det hade varit mycket spring, samtidigt som jag hade haft det svårt att varva ner igår kväll pga alla tankar om jobben jag sökt och pga knuten i magen som jag hade för att det efter en veckas ledighet var dags att återvända till jobbet. Samtidigt sov jag som en klubbad säl när jag sov och hade därmed svårt att vakna när det behövdes.

Det var som om det som sades på mötet inte angick mig. Att det inte hade något med mitt jobb att göra, vilket den har i allra högsta grad! Kanske var det ett omen om framtiden? Att jag anade vad som komma skulle? För på eftermiddagen blev jag erbjuden ett annat jobb. Ett jobb på ett annat företag. Ett av dom jobben jag varit på intervju på. Nu är bara frågan, vad gör jag nu? Ska jag tacka ja? Tacka nej? Avvakta och se hur det utvecklar sig med de andra tjänsterna? Hur länge kan de tänka sig att vänta på mitt svar?

Kommentera

