På senare tid har det blivit en del intervjuer vad det gäller jobbsökandet. Av dom jobb som jag sökt har jag fått komma på intervju till samtliga. Ett av jobben fick jag träffa rekryteraren som tycktes bli förtjust i mig, men ändå så fick jag i slutet av förra veckan besked om att företaget hade gått vidare med andra kandidater. Någon direkt förklaring på vad det var jag föll på fick jag inte mer än att det var tuff konkurrens. Men så ringde rekryteraren och sa att en av de andra hade hoppat av och om jag fortfarande var intresserad så ville företaget träffa mig. Den rekryterande chefen skulle vara i Göteborg på torsdagen denna vecka. Tyvärr så gick det ju inte för mig i och med att vi åkte till Kreta just på torsdagen (igår). Då var det andra förslaget att jag skulle åka till den rekryterande chefen som sitter på enheten som ligger norr om Stockholm. Det betyder att det blir en heldags resa för mig. Frågan är vad jag ska säga på jobbet?

Ett av de andra jobben har jag varit på två intervjuer på. Igår när vi hade landat och jag satte åter på min mobil så fick jag ett sms om att jag hade ett meddelande på telefonsvararen. Det var de som ringde och sa att de ville träffa mig igen och bad mig ringa när jag kommit hem från Kreta! Så nu är det spännande! 

Förutom dessa två så väntar jag på beskedfrån ytterligare två företag. Jag tror inte att jag kommer att bli erbjudan jobb på någon av dom två. 

Frågan är egentligen vad är det jag vill? Vill jag bli konsult? Eller vill jag jobba på koncernnivå igen? Eller vill jag jobba lokalt i Göteborg och vara långt ner i organisationen? Jag vet inte! Alla jobben har något som lockar, alla har något som gör att jag tvekar… Sedan så vore det inte helt oväntat om jag inte blev erbjuden något av jobben. Jag menar, jag är ju inte ensam kandidat!

5 thoughts on “

  1. Spännande att höra att det ändå händer så mycket på jobbfronten hela tiden. Rätt som det är så kommer du stå där och ha blivit erbjuden en ny tjänst, jag håller tummarna att det är nu det blir! Angående att resa till Stockholm behöver du inte säga något om det, utan bara ”jag behöver vara ledig på xx”. Om nån frågar varför kan du svara att det dykt upp nåt privat du behöver ta itu med. Maila om det känns enklast. Lycka till hur som helst!

    1. Visst är det! Jag hoppas också på att bli erbjuden nytt jobb. Samtidigt så känner jag en viss rädsla för att det inte ska bli ”rätt” den här gången heller. Tänk om alla problem som varit följer med? Tänk om jag vantrivs? Allt som varit kanske är mitt fel och i så fall räcker det ju inte att bara fly och det räcker inte att hitta något nytt… Och tänk om jag får jobbet hos min forna kollega och att jag inte kan leva upp till förväntningarna? Eller tänk om jag som konsult inte lyckas sälja tillräckligt? Eller om jag blir erbjuden och tackar ja till tjänsten på koncernnivå och kommer fram till att det blir för mycket resor i resandet mellan enheterna, eller att jag inser att jag inte är kompetent nog eller… Mycket oro, mycket tankar. Och alltför mycket sådant alltför mycket i förväg

      1. Jag förstår att du får alla dessa tankar. Jag tror att jobbet du har nu och situationen som varit, och fortfarande är, har gjort dig nedbruten, så det är inte konstigt om du tvivlar på dig själv. Jag tycker du ska tänka tillbaka på tidigare jobb istället, så får du säkert perspektiv på att du vanligtvis brukar kunna göra ett riktigt bra jobb och vara uppskattad. Problemen fanns ju inte med den förra chefen på din nuvarande arbetsplats så det tyder ytterligare på att det är yttre faktorer som gjort att allt är som det är, jag menar att du inte ska lasta dig själv eller klanka ner på dig själv. Innerst inne vet du vad du kan och vad du går för.

        Och ibland måste man våga chansa. I läget du befinner dig nu är ju chansen att det kan bli riktigt bra, större än risken att det skulle bli sämre än vad det är idag.

  2. Tack för att du tror på mig! ❤️❤️❤️ Det värmer när jag själv tvivlar så! Jag försöker intala mig själv det du skriver, särskilt som en av arbetsgivarna till och med är en av mina f d kollegor.

  3. Våga lita på dig själv! Innerst inne vet du att du är bra på det gör så våga tro på det fullt ut. Och känn dig stärkt i att du ändå har kunnat hantera hela den här situationen som varit ganska bra trots allt, det har varit och är jobbigt – men du står fortfarande rakryggad och på benen! Det tyder ytterligare på att du är en grym person som klarar att ta dig igenom svårigheter, och mitt i allt det svåra ändå lyckas prestera. Kanske inte helt som du vill men ändå, många hade dukat under helt!

Kommentera

