Äntligen är den här jobbveckan slut och äntligen är det helg! Motivationen har lyst med sin frånvaro hela veckan och jag tror inte att mina arbetade timmar är i närheten av de 32 till antal som jag egentligen ska arbeta. Visst, delvis beror det på att det var öppet hus på barnens förskola i veckan och delvis beror det på att jag varit på två anställningsintervjuer i veckan, men ändå. Jag har verkligen letat efter orsak till att få åka från jobbet. Så vill jag ju inte ha det! 

Nu är det i varje fall fredag och sedan så är det långhelg. Vi har inga beslutade planer för helgen, men några diskussioner har vi haft. Vi har i alla fall bestämt att åka till en drop in-klinik där man kan ta tbe-vaccin. Jag tror jag redan haft 5-6 fästingar som satt sig på mig så vaccin känns betryggande. A blev än ner inriktad på att vi ska göra det efter att jag hittade min senaste fästing i veckan. Även om den precis hade satt sig så svullnade själva bettet upp bara några minuter efter att jag hog bort odjuret. Sedan så fick jag en stor röd fläck som var lite större än min hand. Då jag fick det så snabbt efter att fästingen avlägsnats och då  jag vet att röda fläckar/ringar tre dagar eller mer efter ett bett så är risken inte så stor att jag smittats. Denna gång.

Kommentera

