Fästing#%<*$£#ar

Jag avskyr fästingar! Mina känslor tycks tyvärr inte vara besvarade då jag bara i år har plockat ett antal sådana på mig. Nu senast igår. Jag var iväg för att kolla efter badkläder nu när vi snart drar iväg till Grekland och i spegeln i provrummet ser jag en liten djävul som satt sig på min överarm. Vanligtvis brukar jag känna av dom snabbt då det börjar klia, men inte denna gången. Eller så hade den inte hunnit börja klia helt enkelt då den satt sig precis. I vilket fall så tog jag bort den i ett naffs. En liten stund senare började det klia och så svullnade den upp precis runt bettet. Men nu….


Hade det inte varit så att jag visste att borreliainfektion syns först som tidigast en vecka från att man blev smittad, skulle jag blivit orolig. Nu är det bara att vänta och se… Troligtvis så är jag bara allmänt väldigt känslig mot djurgift

Kommentera

