Stolthet

E har sedan hon var tre gått på dans. Hon älskar att röra på sig och hon gillar att dansa. Dock så har det varit mycket förändringar under dessa år vad det gäller lokal, lärare, dag och tid etc så hon pratade redan förra terminen om att hon ville sluta. När hon sedan fick höra att till nästa termin skulle såväl dag, tid, lokal och lärare ändras så sa hon ifrån och vill inte fortsätta. Självklart går hon göra det! 

Idag så var det uppvisning för alla danselever då de hade föreställning för alla intresserade. E:s grupp hade en dans. Inför föreställningen hade jag varit lite orolig för att Lillasyster inte skulle orka med en timmes föreställning, och visst fick jag rätt! Fast endast i några få minuter allt som allt. I början så satt hon och frågade efter E, då danseleverna skulle sitta framme vid scenen fram till sitt uppträdande. Efteråt skulle de få komma till sina föräldrar. Men det hann inte gå så långt på showen innan hon satt och rörde sig i takt med musiken, i ett försök att göra likadant som barnen på scenen 💕💕💕. Åh, vad mitt hjärta smälte! Vissa låtar var hon inte alls lika entusiastisk till, andra var hon desto mer.  Stundvis var hon helt likgiltig för vad som hände på scenen och den knappt tvååriga kroppen började bli rastlös, men så kom en låt/dans som tog tag i henne och så var hon igång igen. Och dom låtarna, de fick rejäla applåder, medan de som inte alls föll fröken i smaken fick inga applåder alls. 

När showen var slut och vi gick  tillbaka till bilen slogs jag av den kärlek och stolthet jag känner för mina två tjejer. När jag såg dom gå där, hand i hand framför mig kändes det som om hjärtat skulle brista av kärlek. Så sanslöst underbara.

Kommentera

