Jobb i kubik

Det har varit en period nu som i stora drag har varit bra på jobbet. Men jag känner ändå att jag vill vidare, jag har mött alltför många gånger på det jobbiga motståndet. Jag är inte rätt person i dagens organisation, så är det bara. 

Idag var jag på en heldagsmöte med några som jobbar högre upp i organisationen. Det är där jag vill vara om jag ska stanna kvar på företaget. Det kändes så annorlunda, gruppdynamiken, gemenskapen, allt! Men sannolikheten att jag skulle få komma dit känns så liten och ej aktuell för tillfället så det känns alltför långt borta för att jag ska orka bita ihop. 
På dagens möte var även min gamla chef från ett gammalt jobb närvarande. Rackarns vad jag saknar dom tiderna!

I fredags var jag på intervju på det där jobbet där rekryteraren redan kände till mig. Frågan är hur hon hade fått nys om mig då hon även hade koll på min finsks bakgrund… Intervjun höll på betydligt längre än normalt och än väntat, så det kan kanske ses som positivt, men jag vet inte… Vi får se helt enkelt

Imorgon ska jag på en annan intervju. Den känner jag mig rätt nervös inför då jag lär bli rejält grillad. Dels så ska jag göra en kort presentation på 10-15 minuter (och jag som inte lyckats komma på om vad 😱), dels så ska jag få en uppgift att lösa och eventuellt, förutom själva intervjun kan jag få utföra ett personlighetstest. Jisses Amalia vad jag lär vara mör efteråt! 

I övrigt så väntar jag på att ytterligare en arbetsgivare ska höra av sig till mig. De skickade ett personlighetstest i förra veckan som jag gjorde under helgen, nu inväntar jag på kallelsen till själva intervjun. Själva personlighetstestet kändes riktigt usel. Det var även en del med ett iq-test som var mer ”normal”. Tyvärr så drabbades jag av en rejäl energisvacka mitt i och fick rejäla problem med koncentrationen, så resultaten på den tror jag inte blev så bra.. 

2 thoughts on “Jobb i kubik

  1. Jag beundrar verkligen din styrka att lyckas bita ihop hela tiden och trots allt motstånd och jobbigt lyfta blicken och se framåt! Det är fantastiskt vilken glöd du egentligen har, jag hoppas verkligen du kommer till rätt ställe snart så du får chans att använda den glöden till bättre saker som kan ge energi istället för att ta hela tiden.

    1. Åh, vad glad och varm jag blir av dina ord! Det är så många gånger som jag tänkt att det måste ju vara mig det är fel på, att allt är något som jag får skylla mig själv för.

      Nej, allt är inte bara alla andras fel, mitt agerande, min personlighet och mitt sätt påverkar ju också. ”Det är alltid två som träter”. Men det är som sagt var inte enbart bara mitt fel, även om vissa tycks vilja få mig att tro det. Företaget är en bra arbetsgivare, för rätt person. Jag är helt enkelt inte det.

      Jag har tidigare ofta fått höra om min glöd, och någon gång har den lyckats få glimma till även i mitt nuvarande roll, men den har kvävts allt mer. Jag hade till och med börjat tvivla på att den skulle kunna väckas till liv igen, men när jag träffade en person som mer eller mindre exploderade av engagemang, intresse och nyfikenhet så smittade det av sig och jag upptäckte att glöden inte hade slocknat helt

Kommentera

