En fundering

Ibland när jag är i stallet så har jag noterat andra föräldrars kläder och funderat på om det verkligen är så att de har på sig sina vardagsklädsel på sig? Visst, om man bara står och tittar på och inte hanterar hästarna något tycker jag att det är en sak, men när man både hanterar hästen i boxen både före och efter lektionen, dvs ryktar och borstar, sadlar på och av, tar av och på täcket etc så tycker då i varje fall jag att jag får både päls, lukt och smuts på mig. Så därför har jag speciella stallkläder, jag vill ju inte gå omkring och lukta häst! Men tydligen är jag rätt ensam om att tänka så, i varje fall på det stall där E tar lektioner. En gång tex när E hade en återridningslektion i en annan grupp så var det en mamma med som hade lång, svart kappa och skor med lite högre klackar på. Jag vet inte jag, jag skulle nog inte ha på mig något sådant i stallet. Inte heller om jag skulle leda en häst under en lektion

Kommentera

