Söndag kväll och ännu en vecka går mot sitt slut. Helgen som varit har varit bra, ända från i torsdags tills idag, om man bortser från det som är jobbrelaterat. Torsdag var vi effektiva. Redan innan lunch hade vi varit iväg och handlat både kläder till A och till tjejerna. På eftermiddagen tog vi och cyklade iväg för att köpa lite glass. 

Fredag så jobbade jag några timmar. Under tiden åkte A och barnen till bästa Farmor och Farfar. A och Farfar åkte och fixade med båten, Farmor och barnen åkte till Slottskogen och Plikta, lekplatsen där. Efter jobbet åkte jag hem och städade lite innan jag åkte efter resten av familjen och så åt vi middag hemma hos dom. 

Lördag var en späckad dag. På förmiddagen blev det en cykeltur till Gödebergs för att se deras kosläpp och smaka lite på det de hade att bjuda på via sina leverantörer och på eftermiddagen så åkte jag och E och tittade på Snövit med Nanne Grönvall som elaka styvmodern och Yohio som den räddande prinsen. Jag måste säga att Nanne inte levde upp till mina förväntningar, men däremot så var Yohio desto bättre. 

Jag får be om ursäkt för den dåliga bildkvalitén

När vi kom hem så var E alldeles till sig efter musikalen. Även om biljetterna i mitt tycke var i det dyraste laget så kändes det efteråt att det var värt det då E uppskattade det så mycket. Det kändes i mammahjärtat när hon dansade loss i slutet av föreställningen när de spelade dvärgarnas låt 😍. Min älskade tjej…

Idag ägnades förmiddagen åt städning för att på eftermiddagen kunna njuta av social samvaro. Det blir alltför lite av den varan, kan jag tycka emellanåt. Ska vi träffa folk så är det jag som får planera det. A gör det inte, även om han när det väl kommer till kritan är den som är mest social. Jag är helt enkelt den som saknar det mest, jag fixar och donar för att det ska bli något överhuvudtaget, men i slutänden är det han som är bäst på det. Själv så blir jag efter ett tag mentalt väldigt trött och när jag väl får sätta mig för mig själv, då går luften totalt ur mig. A i sin tur kan fortsätta vara social och umgås hur länge som helst. Men även om jag blir så trött, och i vissa fall medvetet söker mig lite ensamhet för att därefter orka med att fortsätta vara social, så tycker jag att det är superkul att umgås och träffa folk. Jag till och med kan känna att jag behöver det för att må bra. Det är bara det att jag behöver även tid för mig själv. Att landa. Att finna mer energi

Kommentera

