Inkomster och utgifter

Jag kan erkänna att jag inte såg fram emot att det återigen var måndag. Dels att det ÄR måndag, dels efter förra veckans händelser men dagens tandläkarbesök gjorde ju inte saken bättre. Särskilt som jag skulle dit för att dra ut en visdomstand. Men det gick bra. Peppar peppar ta i trä. Vill inte ta ut något i förskott, skrockfull som jag är. Jag vågar inte ta ut något i förskott för då lär jag ju få inflammation och annat mys och det vill jag ju inte ha! 

Som vanligt på måndagar så jobbade jag bara halvdag för att därefter åka till tandläkaren. Jag passade på att äta lite lunch i Haga innan jag gick till det fasade besöket. Kan inte säga att den var så värst  speciell, men det mättade för stunden i varje fall. 

Vad det gäller tandläkarbesöket så hade tandläkaren nämnt den högsta sannolika kostnaden för jobbet. Nu blev det inte så farligt utan det blev hela 500kr billigare än vad hon sagt. Det gillar jag! Men dom pengarna kom till användning när jag besökte Villervallas outlet. 😳 

En annan bra sak med besöket inne i stan var att se träden på Järntorget, SÅ VACKERT!


När barnen var hämtade så åkte vi och köpte mammas födelsedagspresent från oss barn med familjer och i de fall där våra barn har blivit vuxna och har egna familjer så även deras familjer.  Vad svårt det var! Tänk att jag som knappt har smycken själv skulle välja ut ett smycke till mamma… Men tillslut blev det ett par örhängen i varje fall. Hoppas att hon kommer att gilla dom!

När vi kom hem upptäckte vi att brevlådan var nerkörd och trasig och blommorna jag planterat bredvid brevlådan hade rasat ner

Jag tog bilden först efter att ha försökt plocka ihop blomman. Den låg upp och ner från en början. Himla schysst att inte ens bry sig om att det smita från olycksfalls vårde 

Kommentera

