Kan själv!

Lillasyster har nu hunnit bli 1 år och 9 månader och precis som hon växer så växer även hennes personlighet. Det är en bestämd dam med ett enormt temperament som gillar 

  • dockor
  • åka rutschkana
  • gunga
  • lägga saker i påsar/väskor och gå omkring med dom
  • rita
  • duplo
  • bygga legogubbar
  • dansa
  • pussla

Majs, glass, choklad (såväl mjölk- som 80-procentig choklad älskar hon) och vindruvor är bland det godaste hon vet. 

Pratandet har hon varit lite sen med, men ger man sig bara tid att lyssna så hör man att hon faktist har ett stort ordförråd. 

Det går inte en dag utan att jag känner mig frustrerad med hennes humörväxlingar och temperament, samtidigt som det inte går en dag utan att jag fascineras av denna lilla personlighet och hur mycket jag älskar henne. Och jag älskar verkligen henne mer och mer för varje dag som går! Det går inte heller en dag utan att hon förvånar mig och det går inte en endaste dag utan att jag förundras över alla de saker som hon kan och som jag inte visste hon kunde, eller saker som hon förstår och som jag inte kunde föreställa mig att hon förstod. 

Hon är helt enkelt en fantastisk liten minimänniska  med mycket energi, humör, glädje och nyfikenhet. En liten minimänniska som är mammas lilla skrutta, mammas lilla morsgris. En liten tjej som är så enormt älskad av sin familj. En lillasyster som är storasysterns bästa kompis, den som storasyster säger hon älskar mest. Eller som storasyster säger 

Jag älskar Lillasyster mest i hela världen! Mamma älskar jag tio miljoner hjärtan, pappa älskar jag tio miljoner hjärtan. Lillasyster, ja, henne älskar jag tio miljoner plus tio miljoner plus hundra miljoner hjärtan!

Kommentera

