Jag har inte minsta lilla lust att gå till jobbet, men samtidigt så börjar jag tröttna på att gå här hemma och då jag börjat tvivla på att jag är så dålig som jag inbillar mig så åkte jag till mataffären idag. Det skulle jag inte gjort. Jag inbillar mig inte att jag är så trött och sliten som jag känner mig. Att åka och handla tog musten ur mig och resten av dagen har jag snarare känt mig sämre än bättre. Ja, ja. Nu vet jag i varje fall och kan med gott samvete stanna hemma i alla fall ett par dagar till. Rösten är nu i alla fall tillbaka delvis även om jag låter väldigt lik en blandning av en person i målbrottet och en brunstig dromedar. Sexigt värre. Hostan fortsätter att djävlas. Hela familjen kan nog döpa om sig till Familjen Host… Barnen är i varje fall pigga. Och egentligen även A då han till och med har orkat dammsuga och torka golven idag på eftermiddagen. Det är mer än vad jag har orkat, vilket än en gång får mig att tvivla. Är det förkylning eller latmask? Men när jag grunnar på det riktigt ordentligt så känns det nog ändå som förkylningen. I alla fall den här gången. 

Kommentera

