Sola i Karlstad

I dagarna så är det Underhållsmässa här i stan och jag har besökt tillställningen nu två dagar i rad. Igår gick jag på en utbildning, och idag så gick jag runt lite allmänt, men framförallt så var jag där för att lyssna på Tina Thörner som skulle ha ett seminarium om ledarskap, Att leda sig själv och andra för att tillsammans växa, inte vissna. Sicken kvinna! Jag blev verkligen inspirerad. Får du möjlighet så gå och lyssna på henne. Jag är inte helt säker, men jag tror att hon skulle ha ett pass även imorgon, så är du i närheten så gå på mässan och låt dig inspireras, det är gratis! 

Det jag främst fastnade för är att försöka tänka positivt och uttrycka mig positivt för då sprider man en positiv känsla och det är då lättare att nå framgång. Hon jämförde det man säger med blommor, sol och gödning. Säger vi positiva saker så får vi omgivningen att växa. Och vi väljer om vi vill att blommorna växer, frodas och blommar, eller om de vissnar. 

Jag fastnade även för det som jag egentligen innerst inte visste sedan innan. Bara man har tillräcklig passion och har man en vision så kan man få folk att ändra sig och dela ens vision. Jag har bara börjat tvivla på min vision…

Och så kommer jag länge att minnas hur hon beskrev två av ”sina” förare… På bred värmländska sa hon:

”…och dessa to pôjkera, dä den ene har haft kjol betydligt mer än en själv…”

Kommentera

