Jag har märkt att jag verkligen är überkänslig mot negativ påverkan som stress och allmänt motgångar på jobbet. Som idag, det såg ut som om viss material som behöver redovisas till myndigheterna och som jag är ansvarig för att redovisa, även om andra är ansvariga för att ta fram materialet, inte skulle hinna bli klart i tid. Genast kände jag hur magen knöt ihop sig, andningen blev ytligare och hur jag i allmänhet fick ett enormt stresspåslag. Och jag kände hur nära gränsen jag är. Hur mycket klarar jag?

Eller, som vi ett annat tillfälle idag, när den högsta chefen ifrågasatte att jag inte hade gjort en sak. Just den här saken hade personen ifråga sagt bara två, tre veckor tidigare att jag absolut inte skulle göra. Och detta sades med ytterst tydliga ordalag så det gick inte att misstas på vad som gällde. Efter denna händelse vet jag att det har skett en förändring i attityd, men jag har inte haft någon mer kontakt med denne, däremot så har min chef sagt att jag ska finnas tillhands och hjälpa/stötta om det är några som behöver hjälp. Så utan att ha pratat med mig har allting tydligen ändrats och tydligen skulle jag haft koll på det. Och även om det sunda förnuftet säger att det fanns ingen möjlighet att veta detta så blir jag nedstämd då den här chefen nu tycktes anse att jag inte gjorde mitt jobb. 

Det sunda förnuftet säger att jag reagerar helt fel, att jag inte borde ta åt mig då. Och jag hade så gärna velat säga, vänligt men bestämt, att enligt vår senaste konversation så hade jag fått väldigt tydliga direktiv på att inte jobba med frågan, men då jag fick vid senaste medarbetarsamtalet fick höra att jag blev kort i tonen och tvär när jag och/eller mitt arbete kritiserades så kände jag att jag fick  lov att försöka hålla tand för tungan och tänka mg för innan jag sa något. Men det är inte så lätt. Känslan av att man ses som inkompetent växte sig större och starkare, och jag själv, jag krympte. 
Det är rätt tydligt, hur man än vänder sig så har man ändan därbak. Det här företaget är en bra arbetsgivare för så många. Men för mig är det inte rätt plats. Där kommer jag aldrig nå framgång

Kommentera

