Jobbsök

I veckan så var jag på en andra intervju på det där jobbet. Den här gången så var det på företaget och med var även representanter från rekryteringsfirman. Intervjun kändes bra, men vi får ändå se om jag fortfarande är intressant för företaget. Jag var väldigt tydlig med min ståndpunkt och även till varför jag söker annat. Jag är ju inte desperat efter ett nytt jobb. Och jag vet vad jag söker efter. Det här företaget kan kanske ge mig det. Om jag går vidare till nästa intervju så hoppas jag få svar på den frågan. Jag anar att det här jobbet kan bli en rejäl utmaning om jag får det. Samtidigt så är det inne på det spår som jag söker efter. Vi får väl helt enkelt se hur saker och ting utvecklar sig. När vi skulle gå så sa jag att jag hoppades att vi snart skulle ses igen och den rekryterande chefen svarade

”Det gör vi!”

Men jag ska ändå inte dra några förhastade slutsatser. 

Ännu roligare var det efter själva intervjun, på väg till bilen så gick jag och diskuterade med rekryteringsfirmans representant. Feedbacken jag fick därifrån var jätterolig att höra! I dennes ögon hade jag gjort en enormt bra intervju! Jag var tydligen inte så typisk tjejig i mitt sätt, utan mer manlig. Det vill säga jag lyfte upp mina positiva sidor och var det något jag ansåg mig vara bra på så sa jag det också. Positivt var också att jag tyckte att det som jag såg vara den största utmaningen även var det som lockade mest. 

Så, nu är det bara att vänta och se… Kanske är det här jobbet för mig, kanske inte. Jag vet bara att när jag väl hittar rätt jobb så kommer jag att med hög sannolikhet bli kvar där många år.. 

Kommentera

