Drömbok

Alldeles nyligen så har jag lärt känna en kvinna som jag hoppas jag kan inspirera, precis som hon inspirerar mig. I vissa avseenden är vi väldigt olika, i andra väldigt olika. En sådan sak som hon inspirerat mig till är att vilja göra en drömbok. Just för tillfället har jag inte riktigt ro eller kraft att göra det, lika lite som jag har möjlighet då jag misstänker att det kan komma att krävas en del jobb som behöver göras i lugn och ro. 

Vi kan kalla den här tjejen för Maria. När Maria berättade om sin drömbok trodde jag först att det var något hon skrev ner det hon drömt om när hon sovit och sedan tolkningar av dessa drömmar. Så var det inte. Hon hade gjort sin drömbok genom att sätta sig ner med en massa tidningar och tidskrifter, och när hon hade sett något som hon kände att hon ville se/göra/uppleva så klippte hon ut det ordet/meningen/bilden och la det i en hög. Denna hög sorterade hon därefter i olika kategorier så som jobb, familj etc. Hon hade idag, något år efter att hon hade börjat med denna bok fått flera av sina drömmar uppfyllda, då särskilt inom jobbområdet. 

Man skulle kanske börja med en drömbok? Det vore helt klart enklare att nå sina drömmar om man har dom på pränt…

Kommentera

