Nyårsafton och många reflekterar över året som gått, det tänker inte jag göra. Inte tänker jag heller komma med några löften. Däremot så tänkte jag berätta vilka önskningar jag har för det nya året. 

Jag önskar självklart att jag och de mina ska hålla sig friska under året och att vi allmänt kommer att få må bra.

Jag önskar att jag under året som kommer, kommer att känna den glädje och lust för mitt jobb som jag en gång i tiden kände. Då var det en annan tid, en annan plats och med andra förutsättningar. De sista veckorna har jag dock känt att det finns en viss möjlighet att det kommer att bli bra och möjlighet i alla fall delvis nå det där jag är idag.

Jag önskar att året då jag fyller 40 blir fylld med skratt, glädje, äventyr och lagom med utmaning. 

Jag önskar att Lillasysters inskolning på förskolan om några veckor går bra och att E:s början i förskoleklass likaså. 

Jag önskar att jag kommer att få umgås mycket med de personer som står mig nära. Mycket tid med vänner. 

Jag önskar mycket kärlek och harmoni. 

Jag önskar härliga resor. Spännande resor. Mysiga resor. 

Och jag önskar att Sverige och världen ska bli mer fylld av glädje, kärlek, vänskap, hjälpsamhet, engagemang och mycket mindre med hat, rädsla, sorg, fientlighet och våld. 

Och med det avslutar jag detta år med bild på kvällens efterrätt, egengjorda, glutenfria hallonmoussetårta. 

   
   

Kommentera

