Det är lite dött här. Tankarna finns men orken och tiden vill inte riktigt infinna sig. Ändå är det ju inte så att jag håller på och stressar mig sönder och samman pga julen. Tvärtom så känner jag mig rätt lugn. 

Idag jobbade jag i alla fall sista dagen för det här året och jag måste säga att det för tillfället känns riktigt hoppfullt på jobbet om framtiden. Det kan banne mig bli bra på sikt! Mycket är pga att min chef går från klarhet till klarhet och har levt långt över mina förväntningar i vissa avseenden. Och att jag nu äntligen har fått ”min plats”. Jag har ju vetat sedan jag kom tillbaka från föräldraledigheten att jag skulle få flytta men inte när eller vart. Och nu har vi flyttat och jag kände genast att det blev en stabilitet, en bra grund i min tillvaro. Den där stabiliteten betyder mycket. Mycket mer än vad man kan tro. Sedan så betyder det mycket för mig att min chef nu vid flera tillfällen har rådgjort med mig. Att bli sedd, att få det visat för sig att ens idéer, tankar och kunskaper värderas är enormt energigivande. 

Kommentera

