Guld och gröna skogar 

Arken konferens & spa har verkligen tjänat in de luncher de bjudit mig på, då, för måååånga år sedan då de var nyöppnade. Då, den första gången var bara delar av konferensen, några få rum och så restaurangen nyrenoverat, resten höll på att renoveras, men jag gillade det då. Nu, idag, kan det var 7-8 år senare så gillar det fortfarande. Genom åren har jag varit där både i tjänsten och privat, och genom åren har jag rekommenderat det för många. Så min glädje över att vi var där idag när min arbetsgrupp hade en första strategimöte kan ni ju gissa er till. 

Strategiarbetet kändes bra. Visst, vi kom inte så långt den här gången, men bara att vi påbörjat arbetet är stort! Så när jobbdelen av dagen var avklarad så var vi nog alla som deltagit ganska möra. Då passade det bra med att ha en gemensam gruppaktiviteter. Vi delades in i två lag och så var det motsvarande fångarna på fortet och vi fick klura ut gåtor, lösa rebusar etc. Jag gillar i vanliga fall inte sådant men idag var det faktist riktigt kul! Särskilt som jag lyckades att lösa flera kluriga gåtor och även lyckades klura ut den sista övningen som också gjorde att mitt lag vann 😊Nu var det inte kul bara för att vi vann utan det var bara kul helt enkelt, redan från första stund. Kanske var det så att jag var tillräckligt avslappnad? Eller blev det kul just för att jag var avslappnad och för att jag lyckades briljera inför mig själv? Jag vet inte…. 

När vinnarlaget var utsett och ”guld”-medaljerna utdelade så var det dags för middag. Och jag kan inte säga annat än att maten var lika god som alltid! 

Så, nu vet jag inte om dagen kommer att leda till gröna skogar även om miljö var en av sakerna som avhandlades under dagen, men jag fick i alla fall ett guld, och det är ju inte helt fyskam!

Kommentera

