Telefonen ringer

Först är det helt tyst och sedan hör jag en man säga:

”Is it *mitt namn*?”

Jag bekräftar. 

”Excuse me mam. I am Xxx and I am calling from Windows support center and we have recognized that you the last weeks had some safety problems with your computer”
När jag frågar vilken dator de syftar på så svarar han att det är min privata. Jag skrattar och svarar att jag har inte använt min privata dator på månader (vilket jag inte heller har då den bara undantagsvis kan kopplas upp på nätet. Men så är den också 8-9 år gammal. Den andra datorn vi har är Mac och den tror jag knappast att Microsoft ringer och vill hjälpa mig att lösa säkerhetsproblem på). 

”KLICK”

Personen lägger på luren. 

Kommentera

