Hököga

Man kan ju inte direkt säga att jag har hökögon med tanke på att jag har -5,25 i styrka på mina glasögon, men rätt nöjd var jag ändå när optikerbesöket i veckan visade att i övrigt så såg jag bra. Så trots att jag är en äkta kontorsråtta som sitter stor del av min arbetstid vid en dator så behöver jag inte terminalglasögon. Och trots att jag lider av åldersnoja då 40-strecket närmar sig med stormfart så finns det inte behov av korrigerande glas till läsning. Så det är ju skönt! Trots att man allt mer blir tant och kroppen är skröplig så är i alla fall ögonen (peppar peppar) ungdomliga och pigga. 

Trots att jag inte behöver nya glasögon då synen är oförändrad så beställde jag ändå nya. Inte ett par utan två. Med företagsrabbatten så var det 25% rabatt på det första paret kompletta glasögon och på det andra 50%.  Visst blev det fortfarande dyrt men glasögon har jag ju på mig nästan all min vakna tid och då kan det vara skönt att byta emellanåt. Och inte skulle jag vilja gå med likadana kläder varenda dag så varför gå med samma glasögon vareviga dag om man nu kan ha några att variera med?

Kommentera

