Trött, nedstämd och allmänt ur form. Barnen fick mig att må bättre för stunden, men snart var jag sur och tvär igen. Idag har det inte helt enkelt varit min dag. Eller idag, den senaste veckan. Särskilt när det gäller teknik/data. I förra veckan upptäckte jag att en sak som jag rapporterar månatligen inte kommit in i systemet. Sex månaders data existerar inte i systemet. Efter många om och men upptäcktes det att problemet var att jag hade felaktig access. Så nu är den fixad, men likväl så blir det fel och jag lyckas inte få in siffrorna. Vart felet ligger nu vet jag inte. 

Igår fick jag en ny dator. Då visade det sig att den disk som jag blivit tillsagd att spara  allt på för att vara säker på att det inte skulle försvinna även om jag blev av med datorn eller om den kraschade, inte alls var kopplade till servern och det fanns inga back up på den…

Min dator har under några dagar velat att jag byter ut mitt inloggnings-id så idag gjorde jag slag i saken och bytte. Jag ver inte riktigt vad som hände men plötsligt hade jag bytt lösen samtidigt som jag för allt i världen inte kunde komma ihåg vad de sista 3-4 var för några tecken… IT hjälpte mig att byta och som vanligt bytte de till ett standardlösenord som jag sedan skulle byta. Men det gick inte. Jag försökte kort, jag försökte lång. Jag försökte med versaler, siffror, specialtecken och jag försökte verkligen men systemet ville inte godkänna det. Så nu går jag fortfarande och försöker få igång mitt jobbmail. 

2 thoughts on “

Kommentera

