Bakslag

Förra helgen var jag så glad att min förkylning hade blivit bättre med bars en viss envis hosta kvar, men tji fick jag! Natten till torsdagen vaknade jag av att jag frös och svettades om vartannat. Frossa. Och en sanslös huvudvärk. Kul. Det är det ju alltid. Men nu låg jag i ett hotellrum, cirka sex timmars tågresa hemifrån och dagen därpå skulle jag styra kosan hemåt igen. 

Jag tycks inte haft någon mer feber, eller frossa, men helt pigg har jag inte heller varit. Trots det har det blivit en rätt bra helg. Igår var E först iväg och red på hennes favoritshettlandsponny och efter det blev det lite shopping. Jag har varit sjukt shoppingsugen nu ett tag så nu fick jag utlopp för det 🤗. Idag var det jag och bästa svärmor som var iväg och red. Jisses vad skönt det var, trots att jag inte riktigt fick visat för hästarna att det är jag som bestämmer. ”Hästarna” då den jag hade från början plötsligt vägrade röra sig åt något håll, så till slut bytte jag häst med deras ägare (som alltid följer med oss). Ett nederlag för mig, då jag egentligen gillar den hästen, väldigt mycket men ändå det bästa för såväl mig och hästarna. Den hästen jag fick istället var den som jag har ridit mest på. Att behöva byta häst kändes som ett nederlag och boostade inte direkt mitt självförtroende. Ett självförtroende som är långt ifrån i topp. Ett självförtroende som på sistone allt mer har dalat, och då främst ifråga om min egna kompetens vad det gäller jobbet. 

Kommentera

