Vändning

Trots att jag idag sjukskrev mig så slutade det med att jag satt och jobbade stor del av dagen. Dels så hade jag glömt att göra min månatliga rapportering, dels så är det en sak som jag var tvungen att sammanställa inför ett möte för att få det utskickat efter utlovad tid. Sista dagen för att skicka ut det är imorgon och skickas den inte ut i tid så får jag skit för det, oavsett orsak till att den blir försenad. Ändå är inte det där mötet förrän i nästa vecka… Nu var jag tvungen att ge upp efter ett antal timmar då jag inte lyckades få ihop några siffror, jag får helt enkelt kolla på det imorgon. Tyvärr blev det inte bra med den där rapporteringen heller då jag först rapporterade en sak fel, och när jag inte hade instruktionerna här hemma så var jag tvungen att be supporten hjälp med att ändra på det. Då visade det sig att av någon anledning hade inte något av det jag hade trott jag hade rapporterat kommit in. 1,5 timmes jobb helt bortkastat… Plus bortåt 4 timmars jobb med det där materialet som jag inte lyckades få siffrorna att stämma till… Jippiiiii, vad kul och lönt det känns! Jag gav helt enkelt upp och lät det vara. Jag får ta det när jag är frisk igen. Blir saker fel, blir folk sura och irriterade, ja, då får de väl bli det!

Efter att ha sjukanmält mig till det telefonnummer som vi ska sjukanmäla oss på så skickade jag ett sms till min chef där jag sa att jag var sjuk, vad det var med mig, och att jag inte skulle kolla mina mail, men däremot om det var något så fanns jag tillgänglig på telefon. Jag fick bekräftelse på det, men ändå så såg jag senare att jag hade fått ett brådskande mail som jag förväntades besvara på omgående. Kanske är det fel gjort av mig, men nu är jag hemma och är sjuk, förväntar sig min chef att jag ska göra något omgående så kan hon väl ringa mig? Eller sms:a? Särskilt som jag hade sagt att jag inte skulle kolla mina mail? Nu gjorde jag ju det i alla fall, men ändå. Kanske är jag småsint men jag tänker inte svara på det. Inte förrän hon hör av sig på telefonen eller jag är tillbaka på jobbet igen, vilket som nu kommer först. Jag anser banne mig att man ska inte förväntas jobba eller hålla på med jobbgrejer om man är sjuk! 

Min förkylning känner jag nu i alla fall som den har vänt och är på väg åt rätt håll. Men jag är fortfarande inte alltför kaxig. Jag känner mig piggare men hostan, skallebank och snuvan tillsammans med en förlamande matthet och trötthet gör att jag i alla fall kommer att stanna hemma någon dag till. Och ärligt talat, den som hör mig prata för tillfället lär inte tvivla på om jag verkligen är förkyld eller inte, särskilt som minsta lilla prat ger upphov till hosta. Men jag är glad och tacksam för att det nu tycks ha vänt! 

Den här situationen och förväntningarna som sätts på mig på jobbet känns inte alls bra och jag får en allt mer längtan efter något nytt, något annat. Jobbet jag verkligen hade velat ha, fick jag inte. De två jobb som återstår tvivlar jag på. Nu när jag har funderat på saken så tror jag inte att jag egentligen är intresserad av någon av dom. Visst är de lite småintresssanta, men jag söker ju egentligen efter något där jag känner att jag skulle kunna tänka mig att stanna. I alla fall under några år. Jag tror inte jag känner så för dessa två. Eller jo, de skulle vara ok för något år, men jag hill ju mer! Jag vill mer än så! Är det för mycket begärt att vilja ha ett jobb man älskar, ett jobb man känner glädje att gå till och inte bara ett ställe att lyfta lön ifrån? Jag vill ha ett jobb där jag känner att jag kan ge något samtidigt som jag vill känna att jag får något ut av, och då inte bara lön. Men kanske är det så att jag begär för mycket? 

Kommentera

