Dagens tips

Brukar man som jag sjunga för sina barn vid läggning så blir det jobbigt om man skulle bli förkyld… I somras kom jag att tänka på det och fick för mig att sjunga in de två vaggvisor vi sjunger som röstmemo på mobilen. Idag, med tanke på min förkylning och hesa stämma och kraxande hostningar var det helt underbart att kunna sköta läggningen som vanligt, med sång och allt, och det trots att jag inte behövde anstränga min röst över huvudtaget!
Tillägg bara några minuter senare: Särskilt med tanke på att när hon hade somnat och jag skulle säga en sak till A insåg att jag hade tappat rösten helt… Och det utan sång 

2 thoughts on “Dagens tips

  1. Hehe, bra tips! N:et fick en sångbok av sin gammelfarmor när han föddes, den innehåller ca 20 godnattvisor med text och så är det en spelare på boken med melodierna. Den går fortfarande varm på kvällarna och har gjort sen han fick den..! Väldigt lång tid sjöng jag alltid till (så jag har blivit väldigt bra på godnattvisor..) men nu räcker det att bara spela melodierna. Bästa och mest användbara prylen vi/han fått!

    1. Kan tänka mig det! Man skulle kanske ta och leta upp cd-inspelningar på låtarna och så sjunga med dom för att på sikt bara låta dom ”sköta jobbet” genom att köra på repeat ☺️

Kommentera

