Spara och slösa

Av de två figurerna Spara och Slösa så är jag nog Slösa, även om A tycker att jag är osannolik på att köpa billigt. Men faktum är att jag gillar att shoppa och jag erkänner att det är inte alltid jag behöver det jag handlar. Men det är ändå sällan jag ångrar det jag köpt. Något jag har en förmåga att ångra är ändå jackköp. I affären känns det så rätt men så blir det hängandes i hallgarderoben, oanvänd, för när det väl kommer till kritan så inser jag att det som kändes så bra i affären inte alls var lika bra när jag väl ska ha på mig. Mina bröst ser bauta ut. Eller blir ihoptryckta och tillplattade. Axlarna är för smala och jackan/kappans är sydd för betydligt mer bredaxlade personer men för att jag ska få plats… Eller så känns jackan/kappan som ett tält. Eller…

För några veckor sedan så besökte vi Freeport i Kungsbacka och till min glädje så har en av mina favoritmärken öppnat en outlet-butik där, Desiqual. Jag skulle inte köpa något, men så kunde jag inte låta bli att prova lite jackor och kappor och föll tillslut för en. A var i en annan affär med barnen så jag ringde honom för att få smakråd. Han övertalade mig att köpa den. Så nu hänger den i hallgarderoben, så himla fin, men jag känner numera viss tvivel om att den verkligen sitter bra på mig. Jag älskar kappan och tycker att den är så himla fin, men på mig..? Ja, ja. Skit samma. Nu är den köpt, med smakråd, jag får väl lita på det smakrådet och se till att använda kappan också! Om det var ett fynd? Jag betalade 999kr för den och enligt prislappen var ordinarie pris 1399kr. 

Så här ser den ut på en korv som mig:

  
Lägg märke till sjalen som skymtar fram, den köpte jag på Gekås senast vi var där. Färgmässigt är den rätt lik sjalar från Desiqual. Nu har jag två sjalar därifrån sedan tidigare, men jag valde att inte ta någon av dom denna gången!

5 thoughts on “Spara och slösa

      1. Jag köpte en på Mango, en militärinspirerad för 1299kr. Nackdelen är färgen (marin) allt katthår kommer synas, men är trött på att leta nu. Hade gärna segt att den var mörkgrå istället. Gillar dock modellen.

Kommentera

