Avrundning

En bra helg med min älskade familj är till ända och imorgon är det en ny vecka. En vecka där jag hoppas att jag får kraft och energi att göra det jag en längre tid skulle behövt göra. Något som förhoppningsvis i slutändan skulle leda till något bra. Men något som är jobbigt i stunden och troligtvis ett tag efteråt. 

Jag känner allt mer hur jag vill ha till en förändring, hur jag allt mer börjar längta efter en förändring. Jag är inte riktigt där än, men jag hoppas, snart… Snart finns den förhoppningsvis där. Viljan. Och förhoppningsvis även styrkan. Och orken. Viljan att ta beslut. Modet att ge sig in i det som beslutet innebär. Orken att ta sig igenom det som beslutet skulle innebära. Ja, jag har nog en medelålderskris. Jag hoppas att jag ska kunna vända den till något positivt. För så här som det är nu vill jag inte fortsätta… 

Det är som jag brukar säga,

”Försöker man inte att göra något åt det som är jobbigt, ja, då har man inte heller rätt att klaga!”

Så, jag måste försöka göra något. Ny vecka, nya beslut. Förhoppningsvis beslut tagna med mod. Förhoppningsvis beslut som leder till något positivt. Men i alla fall beslut tagna i ett försök till att få en förändring, en förbättring. 

Kommentera

