Lite upp

Jag vet att jag på senare tid har gnällt mycket. Mitt självförtroende har på senare tid dalat till nya bottennivåer och jag har verkligen tappat tron på mig själv och min kompetens. Det jag brunnit för är jag mer eller mindre likgiltig för, jag lyckas ju ändå inte, så varför bry sig? 

Därför känns det nu extra bra när jag fått höra, om än via omvägar, att jag har gjort något bra. Något som tydligen uppskattas! Det känns så befriande! Och jag känner mig lättare. Och mer så som jag vill känna mig. Nu vet jag med mig att den här känslan snabbt försvinner igen, men just nu, just i detta ögonblick så sträcker jag stolt på mig. Jag kan visst vara bra! Jag kan visst prestera! Och jag ska försöka hålla det kvar det den lilla fågeln viskade i mitt öra, att någon inte bara tycker att jag är bra utan riktigt rejält bra på det jag gör. En bland dom bästa de träffat på, till och med! Och då vågar jag tro, i alla fall lite på att de som direkt till mig sa ”bra”, att de menade det och att det kanske trots allt inte bara var något de sa bara för att det är så man gör om man vill vara något sånär socialt begåvad 

Nu får jag försöka hålla kvar vid det, hålla det kvar i mitt minne. Jag kan visst vara bra! Riktigt bra! Jag duger visst! Jag kan! Och jag får inte låta mig knäckas, varken av mina misstag, vissas sätt gentemot mig eller mitt dåliga självförtroende. 

2 thoughts on “Lite upp

  1. Klart du är bra på det du gör! Annars skulle du aldrig fått det jobbet du har, och du skulle inte blivit kallad och gått vidare på så många intervjuer innan detta jobbet om det inte vore för att andra tror på dig. Härligt att få höra det från andra när det känns motigt.

    Jag tänkte kolla med dig om du har någon bärsjal/bärsele du kan tänka dig att skänka? Hittade en person som samlar in för att skicka till flyktingkatastrofen och tycker det är ett bra initiativ. Jag börjar jobba på måndag så isf kan vi skicka tillsammans. Maila mig isf.

    Ha det gott!

    http://gymglam.se/har-du-en-barselebarsjal-over-till-ett-barn-pa-flykt/

    1. Tack för peppen! Tyvärr så är det en del händelser på senare tid, framförallt kopplat till några personer, som främst bidragit till mina tvivel på mig själv. Det är inger direkt konkret som tydligt kan pekas på, men ändå något som sakta naggar på självförtroendet. Och dessa konflikter som uppstår… Jag kan ärligt säga att jag saknar min förre chef, han kunde hantera sådant och han kunde råda hur man skulle göra. Sedan så har jag aldrig haft några större konflikter på mina tidigare jobb. Nu har jag det. Och inte bara med en person utan med två. Inte konstigt kanske att jag börjat tvivla på mig.

      Tyvärr har jag ingen sele eller sjal att skänka bort. Jag har sålt det jag hade förutom en som vi använder själva ibland. Inte så ofta i och för sig, men ändå.

Kommentera

