Läkarbesök

Jag kan inte nog kommentera hur mycket jag tycker om min bästa svärmor eller hur glad jag är över hennes yrkesval i livet! De senaste dagarna har jag varit extra glad över att ha henne så nära.

I förrgår så blev E biten/stucken av någon insekt när hon höll på och lekte här hemma. Hon skrek till och jag gick för att kolla vad det var som hände. Vad det var som stuckit/bitit henne visste hon inte, men ont hade det gjort. Inte såg jag heller någon insekt där i rummet när jag kollade. Det såg dock ut som ett myggbett eller liknande, men den var rätt svullen. Betydligt mer svullen än vad hennes myggbett brukar vara. Och öm. Redan då sa jag att vi får hålla ögonen på bettet.

Igår så var hon som vanligt på förskolan och när hon kom hem så hade svullnaden spritt sig och var på halva foten. Vi misstänkte att det berodde dels på att hon kanske hade kliat sig på bettet, dels att skorna kom ju åt att skava. Nu hade hon så ont att hon hade svårt att gå. Svärmor kollade till henne på dagen och sa att vi skulle fortsätta hålla ögonen öppna på om det förvärrades. Inatt så sov A och barnen över hos hans föräldrar då vi inte hade något avlopp på hela kvällen pga arbete med vårt avlopp. Imorse när de vaknade så var hela foten svullen och dessutom hade det blivit en blåsa på foten. Nu tyckte till och med svärmor att det var dags att konsultera en läkare så det blev till att åka till vårdcentralen. Där blev läkaren förbryllad och bad sin lökarkollega om hjälp. Även denne blev förbryllad men tillsammans kom de fram till att testa med antibiotika och antihistamin. Så nu blir det medicinering för E i sju dagar. Till vår glädje så har svullnaden gått ner, men blåsan, den är kvar. Skulle något av det bli värre så skulle vi åka in igen, men peppar peppar så ser det ut att vara på rätt väg i alla fall. Och jag, jag blir så stolt över min lille tappra tjej som inte gnäller nästan någonting trots att hon inte förrän den senaste timmen kunnat stödja sig på foten! Älskade lilla, stora barn!

  
Medicinerna tycks göra verkan 

Kommentera

