Skit och mys – skitmys?

Idag hade jag möte med min chef och i det stora hela var det givande och bra, även om vissa saker var betydligt mindre kul, och vissa saker gjorde mig inte alls glad. Snarare trött och uppgiven. Men, det var bara att hålla masken, agera falskt och acceptera att saker och ting är som det är. Även om det inte känns som det nu så kan det ju ändå bli bra. Eller kanske till och med riktigt bra. Men det känns lite väl otroligt att det skulle bli riktigt bra. 

När dagens sista möte var slut, tidigare än planerat, så tog jag och åkte hem istället för att gå och sätta mig på min plats i ca tre kvart. Det kändes som om jag behövde få lite distans. 

Väl hemma så fick jag tjata mig till att familjen följde med mig för att bada, men tillslut lyckades jag. Vattnet var kallt, men efter en stund blev det riktigt skönt. Nu är vi inte dom som ligger på stranden så när alla kände att vi hade badat klart så åkte vi och införskaffade oss lite take away och så satt vi ute och njöt av det underbara vädret. Varför kunde de inte vara så här när jag hade semester???

Kommentera

