A och barnen är iväg och seglar och plötsligt så fick jag en kväll helt på egen hand. Jag måste erkänna att det känns skönt. Nu har jag fått en kväll utan gnäll och krångel med trötta barn, utan läggning av desamma och istället fått några timmar att bara vara. Visst, jag skulle kunnat klippa gräsmattan, tvättat, dammat, dammsugit, städat lekstugan ren efter den där äckliga musen vi hittade där, eller något av alla de andra måsten som finns, men istället valde jag att ringa bästa vännen som verkligen går i väntans tider (beräknad att föda i slutet av nästa vecka) och pratade med henne och sedan satte jag mig och kollade på film på Netflix. Men nu, efter några timmar på egen hand måste jag erkänna att jag allt saknar min familj. Men jag vet ju att de har det bra och de är värda lite segling, mys och glädje. 

Kommentera

