Det här med att köra bil

  

Jag kan inte annat än att hålla med! Och det mest lustiga är alla människor som tycker att det är OK att köra tätt inpå röven på bilen framför bara för att de vill komma förbi. Hur tänker de där egentligen? Även om jag anser att någon annan gör, enligt mig, fel så blir det inte rätt och jag gör än mer fel, och dessutom något som är både olagligt och livsfarligt. Eller?

Tyvärr så är det i och för sig inte ovanligt med folk som på trefiliga vägar prompt ska köra i högerfilen trots att högerfilen är helt tom. Det är lite som om många tror att högerfilen gäller bara när det är högtrafik och man vill komma förbi 15 bilar och tjäna in 3 sekunder och då högerfilen är till en avfart, som man för övrigt inte har gör avsikt att åka av på…

  
Och nej, jag kör inte bilen även om det ser ut som det, en kollega gör det, jag sitter bredvid och sträcker mig över till förarsidan för att få till bilden ☺️

Kommentera

