Sommar

De senaste dagarna har varit helt sommarljuvliga och till och med jag, badkrukan själv, har nu badat två dagar på raken! 

I går när vi åkte upp hit till Värmland så gjorde vi ett snabbstopp på vägen hos finaste JZ för att lämna lite gravid- och mammatidningar. Äntligen har även hon nu, efter så lång tids kämpande och många tårar äntligen fått sitt efterlängtade plus och ett bra resultat på KUB! Äntligen ska hon och hennes man få bli föräldrar! Medan jag och Lillasyster snabbt sprang med tidningarna stannade A kvar i bilen. E hade åkt upp till Värmland med sin farmor och farfar redan på torsdagen. Det var verkligen kul att träffa finaste JZ, jag måste se till att få till ett riktigt besök och det inom kort! Eller vad säger du, JZ?

På vägen såg vi även ljuvligt vackra fält med lin. Jag visste faktist inte att linblomman är blå! Nu vet jag det!

  
När vi bara hade några mil kvar smsade svärmor och undrade om vi ville följa med och bada. En AC-sval bil gjorde att vi inte var så sugna men väl framme på gården och sommarvärmen insåg vi hur skönt det kunde bli, så då åkte vi. Och det var helt underbart! Undrar om den betydligt större Fryken är i närheten lika varm? Tror inte det!

Idag har det blivit ytterligare ett bad och så gjorde vi även vårt årliga besök på Mårbacka. Lika vackert som alltid, lika god fika som alltid men personligen måste jag säga att det är dålig stil att ta betalt för inträde när man bar ska gå till cafét och ta en fika! Det blev en dyr fika, måste jag säga! Jag blir så anti på sådant där!

  

2 thoughts on “Sommar

  1. Det va så roligt att ses igen. Vi måste
    Verkligen ses snart igen och då på ”riktigt” å inte bara en kortis som
    Häromdagen 😊 Skönt med bad!!

Kommentera

