Ute blåser det som värsta höststormen, jag sitter här inne i värmen och försöker komma på allt som ska med när vi åker till Kreta imorgon. Det känns helt underbart att komma iväg lite. Just nu känner jag mig så less på allt. Försöker komma på varför jag känner så. Kan det vara en nalkande medelålderskris? Jobbet känns inte alls kul, och än tråkigare blir det när jag är hyperkänslig vad det gäller andras attityd och inställning och när saker bara blir fel för mig hela tiden så blir det där lilla en bekräftelse på min bristande kunskap/prestation. 
Jag har funderat på varför det känns så negativt med jobbet och tror att det är den röriga tillvaron som är starkt bidragande orsak. Och just att jag om och om igen får känna att jag inte kan leverera/prestera. Det jag levererar är fullt av slarvfel, fel som väcker missnöje. Visst, det är ingen som säger något rakt ut men jag känner ju missnöjet, irritationen. 
Men nu får jag under en veckas tid lägga allt jobbrelaterat åt sidan och få ägna mig åt min familj. Underbart! Förhoppningsvis blir det sol och lagom varmt också. Men huvudsaken är att få komma iväg med min älskade familj

2 thoughts on “

Kommentera

