Sömn, konferens och bekanta från förr

Natten var väl sådär. Jag vaknade stup i kvarten av ingenting och vid 4 kollade jag för första gången om det inte var dags att gå upp snart. Det var det ju inte. Fråga mig inte varför det blev så. Kanske att jag är så van att vakna stup i kvarten? Eller kanske att det var något fel på sängen med tanke på att jag hade lite ont i ryggen under dagen idag? Hur som, jag hoppas att jag sover bättre den kommande natten! 

Dagens konferens har väl varit rätt bra. Vi gjorde bla ett studiebesök ute i fabriken vilket var mycket intressant, särskilt som jag en dag började min karriär inom mitt expertisområde på ett liknande företag. 

När jag var tillbaka på hotellet ringde jag hem och pratade med familjen. Samtalet blev inte så långt för vi satte igång FaceTime och när Lillasyster först fick syn på mig så blev hon jätteglad men ganska snart ville hon ta på min bild på telefonen och när hon inte kunde ta på mig och då jag ”satt kvar” inne i telefonen blev hon jätteledsen. Stackars liten! Undrar vad hon tänker? Och vad jag saknar mina två flickor!

Det var förresten lite kul igår. Det var när jag stod vid parkeringsautomaten vid stationen när vi skulle ta tåget till konferensen. Jag förstod mig inte riktigt på maskinen och det blev fel så när det kom en man som verkade stressad lät jag honom gå före. Först när jag kollade på honom en andra gång så insåg jag att det var en person som jag kände för 15 år sedan! Han hade inte ändrat sig ett dugg förutom att han, precis som så många andra män, hade skaffat sig skägg. Kul! 

Kommentera

