En jobbvecka 

Ännu en jobbvecka har nått sin ände och helgen står framför oss. Det har varit några fulla dagar varav en med tjänsteresa till Södertälje. En mycket trevlig och givande resa tillsammans med några mycket trevliga kolleger. 

Jobbmässigt känns det som om jag sakteliga börjar få ordning på saker och ting. Eller i varje fall vissa ramar. Från att ha varit totalt förvirrad och inte kunnat få till någon struktur överhuvudtaget har jag nu en känsla av att i alla fall ha vissa riktlinjer, vilket underlättar rejält! Detta medför att jag har mått betydligt bättre de senaste dagarna i jämförelse med hur det har varit. Än finns det mycket oklarheter men det är ok. 

Under min ”ledighet” har det hänt mycket och jag har idag betydligt fler möten i olika konstellationer än vad jag hade innan. Syftet med möterna är väl ok, men jag känner lite att det inte blir över någon tid till att utföra något utan bara diskutera saker och ting praktiskt. Jag känner mig inte helt hemma med det, men det kanske kommer när jag kommit in i det? Vi får hoppas det i varje fall!

När jag började jobba så oroade jag mig för hur Lillasyster skulle ta det. Till min förvåning och glädje har hon tagit det mycket bra. (Men banne mig om jag inte ammar henne när jag komme hem…! ☺️) Någon som inte tagit det lika bra är E. Tydligen saknar hon mig väldigt på dagarna och hon har t.o.m gråtit av saknad vid några tillfällen. Min älskade tjej!

E ja..! Idag var hon på sin första disco! Det var en dagiskompis som hade disco- och cupcakeskalas och det var klart E ville piffa upp sig! Lite rosa i flätorna och kvällen kunde inte bli annat än en succé. En nöjd men väldigt trött tjej kom sedan hem, lagom till läggdags. Min lilla tjej är inte så liten längre… 

 

Nu har våren i alla fall kommit och jag njuter för fullt. En bekant som bor norröver la in en bild på de snötäckta nejderna, och då kunde jag inte vara sämre och göra det bästa av det. Och bara för att reta med vännen lite postade jag även denna/dessa bild/. 

  Härligt! Nu längtar jag bara till sommaren. Hoppas det blir en fin sådan!

Kommentera

