Nya tider

Då är den första jobbveckan efter nio månaders föräldraledighet avklarad. Ärligt talat vet jag inte riktigt hur det känns. Förkylningen gör sitt till liksom den trötthet jag nu dragits med ett tag.  Och att det har varit så enormt mycket datorstrul för mig. Det senaste är att hela den disk där jag har sparat allt det jag har gjort under min tid på företager är försvunnen. Jag felanmälde det igår och bara några minuter senare så fanns den plötsligt där. Men så imorse var den försvunnen igen. Och dom på it kan inte hitta den. Det lustiga är att den på it som jag pratade med senast förväntade sig att jag skulle lagt i minnet vad den mappen hette till fullo.  Det gör jag inte. Den hette något med mitt inloggningnamn (som är i stil med GE6376) plus EM lång intetsägande harang i stil med pesgskov och som verkligen inte säger mig något. Jag som bara var glad att ha fått igång den la ju inte i minnet att den skulle försvinna igen, inte kunde jag minnas hela harangen! Visst delar av det, men inte alls. Så då kunde personen ifråga inte hjälpa mig… Däremot så föreslog han att jag skulle ta en skärmdump när dem dök upp igen. Om den dök upp kunde jag då inte låta bli att korrigera. 

Det lustiga med detta var också att alla mina kollegers motsvarande diskar/mappar hette ungefär som mitt men med deras inloggningnamn (så klart).

Nu ska jag försöka sova. Ligger i gästrummet. A får ta Lillasyster. Nu ska vi försöka lära henne att inte amma på nätterna. Nu ska vi försöka lära henne att ta flaska istället för mitt bröst. Håll tummarna för att det kommer att lyckas! För jag behöver min nattsömn, särskilt nu när jag börjat jobba. Egentligen skulle jag inte vilja sluta amma helt men dagtid äter och dricker hon ju bra så då behöver hon inte amma och nattetid, då behöver jag sova

Kommentera

