Bortglömd och datorstrul

Förkyld, ont i halsen och lite förhöjd temp (även om jag inte kan kalla det för feber). Allmänt ynklig och trött. Roligt. Eller inte. 

Första dagen på jobbet efter nästan 10 månaders frånvaro. Kändes rätt ok. Förutom att datorn som jag hade sett till skulle fungera idag inte gjorde det. Först så hade jag tydligen inte rätt lösenord fast jag skrev upp den. Sedan så var jag inte betrodd. Därefter så fungerade inte inloggning överhuvudtaget trots att it bytte lösenord åt mig. Sedan kunde jag inte byta lösen till inloggningen trots att jag försökte enligt konstens alla regler, inget förslag godkändes. När jag ringde för femtioelfte gången och bad om hjälp, denna gång för att få hjälp att komma in på Lotus Notes och även intranätet och de var tvungna att skicka ärendet till några andra gav jag upp och åkte hem. Dagen på jobbet bestod av ett litet kort möte och flera timmar läsandes i olika tidningar inom mitt yrkesområde och även mina kollegors områden och allmänt försökt se upptagen ut. Och så en massa telefonsamtal till IT service desk då. Vissa saker kunde de fixa själva. Andra saker var de tvungna att skicka en arbetsorder till en annan grupp it-killar (och tjejer?), och ytterligare andra frågor en arbetsorder till ytterligare en annan grupp med andra it-ansvar. SUCK! Kunde man inte bara ha allt samlat på ett ställe? Dvs allt som har med dator samlat? Fast jag vet ju att egentligen så är det inte så enkelt. Men det kunde vara det…

Hemma hade det gått ganska bra. Förutom att A hade haft problem med att få Lillasyster att sova. Men tillslut hade det också gått. Och när jag kom var det en jätteglad liten tjej som började ”hoppa” i sin pappas famn när hon fick syn på mig. Fast efter lite mys ville hon tillbaka till pappan som satt och lekte med storasyster. 

Kommentera

