Födelsedag

För exakt 5 år sedan var det kallt och snöigt men det hade jag inte någon större koll på. Jag befann mig på Mölndals BB och beundrade det lilla, perfekta, underbara livet som låg bredvid mig och sov så sött. Omvärlden var bortglömd. 9 månader lång och jobbig graviditet var över, liksom en lång förlossning. Tre dagar tidigare hade den börjat med vattenavgång och nu låg jag där, trött men euforisk av kärlek och lycka och betraktade henne. 

Idag är hon inte så liten längre, men minst lika älskad och minst lika underbar! Och idag fyller hon som sagt var 5 år. Tänk vad stor hon har blivit, hela 5 år! Jag ser på henne och mammahjärtat knakar i sömmarna av stolthet och kärlek. Tänk att hon är min (och A:s förstår)! Tänk att jag har varit med och gjort henne! Tänk att jag har varit med och uppfostrat denne underbara 5 åring till den person hon är idag! 

När jag ser på henne vill jag bara stoppa tiden, frysa klockan och ögonblicket och stoppa undan den för att kunna ta fram den igen i framtiden.  Min lilla tjej, hon är inte så liten längre. 

Kommentera

