Fantasi

Jag vet att jag stundvis har alltför vild fantasi och att jag har sett alltför många amerikanska filmer, men ändå, jag kan inte låta bli att fundera över hur det kommer sig att så många iranier/irakier tappar bort sina pass och att så många annonseras i GP. Jag har funderat på det förr och jag funderade på det idag igen när jag såg denna. 



Det är säkert inget konstigt med det, det kan ju vara så att det är jag som tror att jag sett det ofta, men ändå. Så nu spekulerar jag villt. Är det hemliga meddelanden, kodade så att bara de insatta förstår? Eller är det bara folk som tappat bort sina pass och folk som hittat dessa? Frågan då är, varför inte vända sig till polisen?

Kommentera

